De loyale klant
U gelooft in uw superieure klantwaarde
(Slechts 8% van uw klanten
deelt uw mening)
U vergist zich misschien
Product, dienst, beleving
Loyale klanten hebben zich om meerdere - vaak emotionele - redenen aan uw organisatie verbonden, want:
•
U bent er op het moment dat uw klanten u nodig hebben
•
U bent er met de juiste oplossing
•
U lost hun problemen volledig op
•
U levert ook ongevraagd en verrast
Dat is een ongekende belevenis voor de klant, vindt u ook niet?!
Sociaal-culturele en maatschappelijke verbondenheid
Loyale klanten zijn niet alleen blij met uw producten en diensten. Het gaat - soms nog meer - om uw
waarden, uw reden van bestaan en de wijze waarop u dat in de maatschappij uitdraagt. Loyale klanten zijn
veel méér dan afnemers. U verwacht het misschien niet, maar voor loyale klanten geldt vaak het volgende:
•
U bent een bondgenoot
•
Uw klanten delen uw missie, normen en waarden
•
De activiteiten van uw bedrijf hebben een positief sociaal-cultureel effect
Loyale klanten zijn dus (niet alleen) de kopers en afnemers; het zijn de ambassadeurs van uw organisatie,
de promotors, de marketeers, de verkopers!
Die klanten wilt u ook. En een duurzame relatie met hen. Daar vaart u wel bij!
Ook een 9+ verdienen?!
Hoe herkent u de loyale klant?
Herzie uw (zelf)beeld
Uit onderzoek* blijkt, dat 80% van de
(onderzochte) organisaties ervan over-
tuigd is dat ze de klant een superieure
klantbeleving hebben geleverd.
Uit datzelfde onderzoek blijkt, dat
slechts 8% (!) van deze klanten die
ervaring daadwerkelijk als superieur
heeft beleefd...
* Bron: Bain & Company, klantonderzoek bij 362
bedrijven.